İZKUŞ
T.C. İzmir Kuş Cennetini Koruma ve Geliştirme Birliği
İZMİR KUŞ CENNETİNİ KORUMA VE GELİŞTİRME
BİRLİĞİ TÜZÜĞÜ
BİRLİĞİN ADI:
MADDE 1:Birliğin adı “ İzmir Kuş Cennetini Koruma ve Geliştirme
Birliği” dir. Birliğin kısaltılmış adı, “İZKUŞ” dur.
BİRLİĞİN MERKEZİ:
MADDE 2:(Değişik:31.05.2007) Birliğin merkezi “İzmir”dir.
BİRLİĞİN YASAL DAYANAĞI VE NİTELİĞİ:
MADDE 3:Birlik, 5355 Sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanunu,
Belediye Kanunu ile 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 56.maddesi’ne göre
kurulan ve tüzel kişiliği olan bir kamu kuruluşudur.
BİRLİĞİN ÇALIŞMA ALANI VE SÜRESİ:
MADDE 4:Birliğin çalışmaları, birlik üyesi
olan mahalli idarelerin yetki ve görev alanları ile sınırlı olup, çalışma
süresi, belirli bir zaman ile sınırlı değildir.
BİRLİĞİN ÜYELERİ:
MADDE 5:(Değişik:26.11.2008, 23.06.2009, 04.06.2014)
BİRLİK ÜYELERİ;
1)
İzmir Büyükşehir Belediyesi
2)
Çiğli Belediyesi
3)
Menemen Belediyesi
4)
Karşıyaka Belediyesi
5)
Foça Belediyesi
BİRLİĞİN AMACI:
MADDE 6:
a)
İzmir Kuş Cenneti’ni korumak,
b)
Gediz Nehri’nin eskiden döküldüğü tuzcul ve
tatlısu bataklıkları, koylar, tuzlalar ve lagünler (dalyan) ‘den oluşan 8000
Hektarı kapsayan alanın korunması, (kuluçka)
c)
Kırdeniz, Homa ve Çilazmak Lagün’lerini
içine alan ve güneyde Ragıp paşa Dalyanı’nı da kapsayan 19.400 hektarlık Gediz
Deltası ve bu deltanın interlandı olan, kuşların yaşam alanlarını kapsayan
bölgenin korunması, (yaşam alanları)
d)
Söz konusu koruma alanlarında gerek fiziki
gerekse bilimsel anlamda hem ulusal hemde uluslararası düzeyde her türlü
girişimde bulunmak ve gerekli çalışmaları yapmak,
e)
Belirtilen amaçlar için her türlü planlama
ve altyapı çalışmalarını yapmak veya uzman kuruluşlara yaptırmak,
f)
Sağlam bir mali yapıya kavuşmak için
öncellikle kendi öz kaynaklarını oluşturmak,
g)
İç ve dış kredi sağlama konusunda gerekli
girişimlerde bulunmak,
h)
Gerek özkaynakları gerekse temin edilen kredileri,
amaçlar maddesinde belirtilen doğrultuda kullanmak, her türlü tesisi yapmak,
i)
Bölgedeki kuşların, canlı varlıkların ve
doğal yaşamın kalitesini arttırtmak, bunlar için gerekli her türlü çalışmayı
yapmak, tedbiri almak,
j)
İzmir Kuş Cenneti’nin ihtiyacı olan tatlı
suyu sağlamak.
BİRLİĞİN GÖREVLERİ:
MADDE
7:Birliğin görevleri şunlardır;
a)
Birliğin amacı doğrultusunda çalışmalar
yapmak,
b)
Birlik çalışma alanında çevre sorunlarının
izlenmesi ve giderilmesi, deniz, hava, yeraltı ve yerüstü toprak, su ve gürültü
kirliliğinin önlenmesi hususunda gerekli tedbirleri almak,
c)
Birlik çalışma alanı içerisindeki iç ve dış
turizm faaliyetlerinin geliştirilmesine, varsa faaliyetlerini zorlaştırıcı
sorunların çözümüne yardımcı olmak,
d)
Birlik üyeleri belirli bir koordinasyon içinde
çalışarak kuş ve canlılarının yaşam alanlarını kapsadığı haritaları oluşturmak
ve bu yöredeki kuş ve canlı türlerini tespit etmek,
e)
Yatırım ve işletme faaliyetlerini yürütmek
üzere üye mahalli idarelerin ortaklaşa girişimlerde bulunması, ortaklık kurulması,
kamu kuruluşları ya da onların kurdukları şirketler veya özel şirketlerle
dayanışma içine girmek, kurulu olan şirketlere ortak olmak,
f)
Birlik amacı doğrultusunda iç ve dış kredi
kuruluşlarından sağlanması mümkün olan kredileri almak, bunları hizmetin
gereklerine göre değerlendirmek,
g)
Birlik çalışma alanı içerisinde ören
yerlerinin çevre düzenlemelerine yardımcı olmak, tarihi, doğal ve kültürel
varlıkları araştırmak, ortaya çıkarmak, işletmek ve ziyarete açmak, korumak ve
geliştirmek, restore etmek, tanıtmak için her tür çalışmayı yapmak amacı ile
ilgili kamu kurum, kuruluşları ve sivil toplum örgütleriyle işbirliği yapmak,
h)
Resmi ve özel tüm eğitim kurumlarıyla
işbirliği içerisinde bölgedeki doğal yaşamın öneminin yeni kuşaklara
aktarılması için çalışmalar yapmak,
i)
Birliğin çalışmaları içerisindeki hem canlı
hem de kültür ve tabiat varlıklarını bu yörelerden oluşturulacak konaklama
tesislerini de tüm dünya ya tanıtmak ve bu amaçla her türlü iletişim aracından
yararlanmak,
j)
Bölgedeki kuş ve canlı türlerinin gerek
miktarını arttırma, gerekse yaşama kalitelerini yükseltmek için ağaçlandırma
yapmak, yeni tatlı ve tuzlu su kanalları açma ve bu yolla bilimsel çalışmalar
yapmak, uzman ve yardımcı personel istihdam etmek,
k)
Bölgedeki doğal yaşamı tehdit edecek her türlü
evsel ve sanayi atık maddeleri, suda ve atmosferde ortaya çıkacak kalitenin
bozulması ve çevre kirliliği ile ilgili konularda yasalar çerçevesinde mücadele
etmek,
l)
Kaçak avlanma ve kaçak yapılanmayı önlemek.
BİRLİĞİN HAK VE YETKİLERİ:
MADDE 8:Birlik, kendisini
oluşturan mahalli idarelerin hizmetlerini yaparken 5355 Sayılı Mahalli İdare
Birlikleri Kanunu ve Belediye Kanunu’ndan doğan hak ve yetkilere, ayrıca
aşağıdaki hak ve yetkilere sahiptir;
a)
Hizmet alanı içinde, amacı doğrultusunda
faaliyetlerini, gerektirdiği taşınır ve taşınmaz malları üye mahalli
idarelerden devralmak, devletin hüküm ve tasarrufu altında taşınmaz mallardan,
yasal formaliteler içinde yararlanmak, özel kişilere ait taşınmazları satın
almak ve zorunlu hallerde kamulaştırmak veya gerekiyorsa irtifak hakkı elde
etmek,
b)
Birliğin yetkili organlarının; üyelerin
ortak çıkarları doğrultusunda aldığı kararlara üye mahalli idarelerin
uymalarını istemek ve sağlamak,
c)
Birliğin yaptığı yatırım harcamalarına ve
işletme giderlerine üyelerin katılım paylarını ve bu hizmetlerden yararlanmakta
olanlarla sonradan yararlanacak olanlardan alınması gereken katılım paylarını
ve üretilen hizmet bedellerini veya ücretlerini tespit ederek doğrudan doğruya
veya üye mahalli idareler aracılığı ile tahsil etmek,
d)
Gerek yatırım, gerekse işletme safhasında
birliğin amaçları doğrultusunda alacağı tedbirlere aykırı davranışları ile
birlik çalışmalarına ve hizmetlerine zarar veren kişilere uygulanacak cezaları
tespit etmek ve bunları üye mahalli idareler aracılığı ile uygulamak, hukuken
yapılması gereken işlemler varsa onları yürütmek,
e)
Yatırım ve işletme faaliyetlerini yürütmek
üzere üye mahalli idarelerle ortaklaşa girişimlerde bulunmak, gerekirse
birlikte ortaklıklar kurmak.
BİRLİĞİN ORGANLARI:
MADDE 9:Birliğin organları şunlardır;
a)
Birlik Meclisi
b)
Birlik Encümeni
c)
Birlik Başkanı
BİRLİK MECLİSİNİN KURULUŞU:
MADDE 10:(Değişik:26.11.2008, 23.06.2009,
04.06.2014)
Birlik Meclisi; İzmir
Büyükşehir Belediyesi’ni temsilen oniki (12) üye, Çiğli, Foça, Karşıyaka ve
Menemen Belediyelerini temsilen her biri için üçer (3) üye olmak üzere mahalli
idare meclislerinin kendi üyeleri arasından veya belediye meclis üyeliğine
seçilmeyi haiz kişiler arasından dışarıdan seçilebilir. Ancak mahalli idare
meclisi üyeleri dışından seçileceklerin çevre ve doğal hayatın korunması
konusunda çalışmalar yapmış kişilerden oluşması ve sayılarının mahalli idare
meclisinden seçileceklerin üçte birini geçmemesi zorunludur. Ayrıca asıl üye
sayısının yarısı kadar yedek üye seçilir. Bu sayının tespitinde yarımlar tam
sayıya tamamlanır.
Belediyeler için belediye başkanı
birlik meclisinin doğal üyesidir. Meclis üye tam sayısına doğal üyeler de
dâhildir.
Birlik meclisinin doğal üyeleri,
görevleri devam ettiği sürece, üye mahalli idarelerinin kendi meclislerince
seçilmiş üyelerinin görev süresi mahalli idare genel seçimlerine kadardır.
Üye mahalli idarelerden herhangi
birinin birlik meclisindeki asıl üyelerinde boşalma olursa, birlik başkanı o
mahalli idarenin yedek üyelerini göreve çağırır.
Belediye meclisi üyeliğini
kaybedenler birlik meclisi üyeliğini de kaybetmiş sayılır.
Ancak birlik üyesi mahalli idareler
meclisi tarafından yeni birlik temsilci üyeleri seçilip birliğe tebliğ
edilinceye kadar önceki temsilci üyelerin görevleri devam eder.
BİRLİK MECLİSİNİN
GÖREV VE YETKİLERİ:
MADDE 11:Birlik meclisinin görev ve
yetkileri şunlardır.
a)
Yatırım planı ve çalışma programını görüşmek ve kabul
etmek,
b)
Bütçe ve kesin hesabı kabul etmek, bütçede kurumsal
kodlama yapılan birimler ile fonksiyonel sınıflandırmanın birinci düzeyleri
arasında aktarma yapmak,
c)
Borçlanmaya karar vermek,
d)
Taşınmaz mal alımına, satımına, kiralanmasına ve
takasına karar vermek,
e)
Birlik tarafından yürütülecek hizmetler için
uygulanacak ücret tarifesini belirlemek,
f)
Şartlı bağışları kabul etmek,
g)
Dava konusu olan ve miktarı iki bin Yeni Türk
Lirasından on bin Yeni Türk Lirasına kadar birlik alacaklarının sulhen halline
karar vermek,
h)
Birlik yatırımlarının yap-işlet veya yap-işlet-devret
modeli ile yapılmasına karar vermek,
i)
Birlik başkanlık divanını, birlik encümen üyelerini ve
meclis ihtisas komisyonu üyelerini seçmek,
j)
Birlik teşkilatına ait birimlerin kurulmasına karar
vermek,
k)
Birlik tüzüğünde öngörülmesi halinde tüzük
değişikliğini kabul etmek,
l)
Birlik tarafından çıkarılacak yönetmelikleri kabul
etmek,
m)
Birlik başkanıyla birlik encümeni arasındaki
anlaşmazlıkları karara bağlamak.
n)
Ek ve olağanüstü ödenek vermek,
o)
Birlik Başkanı tarafından hazırlanıp sunulan bir önceki
yıla ait çalışma raporlarını incelemek ve kabul etmek. Çalışma raporu meclis
üye tam sayısının üçte iki çoğunluğu ile yeter görülmezse Birlik Başkanı
hakkında Belediye Kanunu’nun ilgili maddesine göre işlem yapılır.
p)
Birlik personeline ait kadroların ihdası,
değiştirilmesi ve kaldırılması, sözleşmeli personel alınması hakkında İçişleri ( Çevre ve Şehircilik ) Bakanlığı’na teklifte bulunmak,
r)
Birliğe üye mahalli idarelerin bir sonraki yıl
bütçesine koyacakları katılma payı oranının gerektiğinde arttırılmasına karar
vermek,
s)
Kuruluş amacında belirtilen görevlerle ilgili olarak
milletlerarası kamu kurum ve kuruluşlarıyla yapılacak işbirliği konusunda
birlik encümenine yetki vermek,
t)
Birliğin feshine karar vermek,
u)
Birbirini takip eden üç toplantıya mazereti olmaksızın
katılmayan meclis üyelerinin istifa etmiş sayılmalarına karar vermek,
v)
Başkan tarafından mecliste görüşülmesi istenen diğer
konular hakkında karar almak,
x)
Görev alanına giren işleri yürütmek için ortaklıklar
kurulmasına karar vermek ve statülerini kabul etmek,
y)
Birliğe yeni katılan üyelerin kabulüne veya birlik
faaliyetlerine katılmayan veya yükümlüklerini yerine getirmeyen mahalli
idarelerin üyelikten çıkarılmasına karar vermek,
z)
Bu tüzükte açıklanmayan hallerde Birlik
Başkanı ve Birlik Encümenine verilecek yetkileri tespit etmek.
BİRLİK MECLİSİ
TOPLANTILARI VE KARAR NİSABI:
MADDE 12: (Değişik:25.04.2012)
Birlik
meclisi, her yıl Nisan ve Ekim aylarında olağan olarak birlik merkezinde
toplanır. Üye mahalli idare meclislerinden birinin talebi, birlik meclisi
üyelerinin üçte birinin gerekçeli teklifi veya acil durumlarda birlik
başkanının lüzum görmesi üzerine birlik meclisi, başkan tarafından olağanüstü
olarak toplantıya çağrılır. Birlik meclisi üye tam sayısının yarıdan bir
fazlasıyla toplanır, kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğuyla alınır.
Meclisin toplanmasında, üye tam sayısının salt çoğunluğunun sağlanamadığı
takdirde Başkan, gün ve saatini tespit ederek en geç üç gün içinde toplanmak
üzere meclisi tatil eder. Gelecek toplantı, üye tam sayısının dörtte birinden
az olmayan üye sayısı ile yapılır. Ancak olağanüstü toplantıda gündemdeki konular
dışında başka iş görüşülmez.
BİRLİK BAŞKANLIK
DİVANI:
MADDE 13:Meclise, Birlik Başkanı
başkanlık eder. Birlik meclisi, birliğin kuruluşundan ve mahalli idare genel
seçim sonuçlarının Yüksek Seçim Kurulu’nca ilanından itibaren otuz gün içinde
birlik merkezinin bulunduğu mahalli mülki idare amiri tarafından birlik
merkezinde toplantıya davet edilir. Meclis en yaşlı üyenin başkanlığında
toplanarak ilk iki yıl için görev yapmak üzere üyeleri arasından ve gizli oyla
birlik başkanını, meclis birinci ve ikinci başkan vekili ile ikisi yedek olmak
üzere dört kâtip üye seçer. İlk iki yıldan sonra seçilecek başkanlık divanı
üyeleri yapılacak ilk mahalli idareler seçimine kadar görev yapar.
Meclis
Başkanlık Divanı seçimi üç gün içinde tamamlanır.
Birlik meclisine
birlik başkanı, bulunmaması durumunda meclis birinci başkan vekili, onunda
bulunmaması durumunda ikinci başkan vekili başkanlık eder.
BİRLİK MECLİSİ
KARARLARININ KESİNLEŞMESİ VE YÜRÜRLÜĞE GİRMESİ:
MADDE 14: (Değişik:28.05.2010) Birlik
meclisince alınan kararlar birlik başkanına gönderilir. Birlik başkanı hukuka
aykırı gördüğü meclis kararlarını geri gönderir. Meclis kararında ısrar ederse
veya 5 (beş) gün içerisinde başkan kararı mülki idare amirine gönderir ya da bu
süre zarfında herhangi bir işlem yapmaz ise kararlar kesinleşir.
Kesinleşen meclis kararları yedi (7) gün
içinde Valilik Makamına gönderilir. Valiliğe gönderilmeyen kararlar yürürlüğe
girmez. Vali, hukuka aykırı gördüğü kararlar aleyhine idari yargıya
başvurabilir.
BİRLİK
ENCÜMENİNİN KURULUŞU, TOPLANTI VE KARAR NİSABI:
MADDE 15:Birlik Encümeni; Birlik
Başkanı ile birlik meclisinin dönem başı toplantısında kendi üyeleri arasından
gizli oyla bir yıl süre için seçeceği dört (4) üye olmak üzere beş (5) üyeden
oluşur. Encümen üyelerinin ayrı ayrı mahalli idarelerin meclis üyeleri
arasından seçilmesi zorunludur.
Birlik
encümeni en az dört (4) üyenin katılımı ile ayda en az bir defa önceden
belirlenen yer, gün ve saatte toplanır. Katılanların çoğunluğu ile karar alır.
Eşitlik halinde, başkanın olduğu taraf çoğunluğu sağlamış sayılır. Başkan, acil
durumlarda encümeni toplantıya çağırabilir.
Encümenin gündemi başkan tarafından hazırlanır. Başkan tarafından
havale edilmeyen konular görüşülemez. Encümen üyeleri başkanın uygun görüşü ile
gündem maddesi ile teklif edebilir.
Encümene havale edilen konular bir ay içinde görüşülerek karara
bağlanır.
Encümene
Birlik Başkanı başkanlık eder. Başkanın bulunmadığı hallerde bu görev başkan
vekili tarafından yürütülür.
ENCÜMENİN GÖREV
VE YETKİLERİ:
MADDE 16: (Değişik: 27.11.2012)
Birlik Encümeninin görev ve yetkileri şunlardır;
a)
Yatırım planı ve çalışma programı ile bütçe
ve kesin hesabı inceleyip birlik meclisine görüş bildirmek,
b)
Kamulaştırma işlemlerinin gerektirdiği kamu
yararı kararını almak,
c)
Öngörülmeyen giderler ödeneğinin harcama
yerlerini belirlemek,
d)
Bütçede fonksiyonel sınıflandırmanın ikinci
düzeyleri arasında aktarma yapmak,
e)
Kanunlarda öngörülen cezaları vermek,
f)
İki bin Yeni Türk Lirasına kadar olan
davaların sulhen halline karar vermek,
g)
Taşınmaz mal alımına, satımına,
kiralanmasına ve takasına ilişkin meclis kararlarını uygulamak,
ENCÜMEN ÜYELERİNİN GÖRÜŞMELERE KATILAMAYACAĞI
HALLER:
MADDE 17:Birlik encümen üyeleri,
kendilerini veya ana, baba, büyükanne, büyükbaba, evlat, torun, kardeş, karı,
koca ve bu derece yakın akrabalarını ilgilendiren işlerin görüşülmesine
katılamazlar.
BİRLİK BAŞKANI:
MADDE 18:Birlik Başkanı, birlik
idaresinin başı ve tüzel kişiliğinin temsilcisidir.
BİRLİK BAŞKANININ
GÖREV VE YETKİLERİ:
MADDE 19:Birlik başkanının
görev ve yetkileri şunlardır.
a)
Birliği yönetmek ve birliğin hak ve
menfaatlerini korumak,
b)
Yatırım planı ve çalışma programı ile
bütçeyi ve kesin hesabı hazırlamak, uygulamak, izlemek, değerlendirmek ve
bunlarla ilgili olarak hazırlayacağı yıllık faaliyet raporunu meclise sunmak,
c)
Birliği temsil etmek veya vekil tayin etmek,
d)
Birlik meclisine ve birlik encümenine
başkanlık etmek,
e)
Birliğin taşınır ve taşınmaz mallarını idare
etmek,
f)
Birliğin gelir ve alacaklarını takip ve
tahsil etmek,
g)
Yetkili organların kararını almak şartıyla
sözleşme yapmak,
h)
Birlik meclisi ve birlik encümeni
kararlarını uygulamak,
i)
Birlik meclisi ve birlik encümeninin yetkisi
dışında kalan diğer ödenek aktarmalarını yapmak,
j)
Birlik personelini atamak,
k)
Birliği denetlemek,
l)
Şartsız bağışları kabul etmek,
m)
Kanunlarla birliğe verilen ve birlik meclisi
veya birlik encümeni kararını gerektirmeyen görevleri yapmak ve yetkileri
kullanmak,
n)
Birlik bütçesinin ita amirliğini yapmak ve
gerektiğinde birlik müdürüne ita amiri yetkisi vermek,
o) Birlik
meclisini toplantıya çağırmak.
BİRLİK BAŞKAN VEKİLLİĞİ:
MADDE 20:Birlik başkanının izinli veya
raporlu olması, görevli olarak ayrılması, görevden uzaklaştırılması veya
başkanlığın herhangi bir nedenle boşalması halinde başkanın göreve başlaması
veya yeni başkan seçilinceye kadar bu görevi Meclis 1. Başkan Vekili onun da
bulunmaması halinde Meclis 2. Başkan vekili yürütür.
BİRLİK TEŞKİLATI VE GÖREVLERİ:
TEŞKİLAT:
MADDE 21:Norm kadroya uygun
olarak birlik teşkilatı birlik müdürü, yazı işleri, mali işler birimleri ile
birliğin faaliyet alanına göre kurulacak teknik işler biriminden oluşur.
Gerektiğinde
birlik, sözleşmeli personel çalıştırma esaslarına göre sözleşmeli personel
çalıştırabilir.
Birlik
idaresi ve bağlı kuruluşlarında işin niteliği ve yürütülmesi bakımından bedenen
yapılması gereken hizmetler işçiler eliyle yürütülür. Diğer işçi kadrolarının
ihdası, değiştirilmesi ve kaldırılması işlemleri birlik meclisinin kararı ile
tamamlanır. Yevmiyeleri ilgili masraf bölümünden ödenmek üzere meclis
tarafından belirlenen çalışma esasları dâhilinde mevsimlik işçi de
çalıştırılabilir.
BİRLİK PERSONELİ:
MADDE 22: (Değişik: 31.01.2013)Birlik
müdürünü, birim amirlerini ve diğer personeli birlik başkanı atar. Ancak birlik
müdürü ve birim amirlerinin atamaları hakkında meclise bilgi verir.
Birlik,
Belediye Kanununun belediye personeli ile ilgili düzenlemelerine, birlik
personelinin atama, yükselme, haklar, ödevler, kadro, unvan, sicil, ceza, ödül
ve diğer personel işlemlerinde 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu ve ilgili
yönetmelikleri, Bakanlar Kurulunca belirlenen Norm Kadro Esas ve Usullerine,
Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında
Yönetmelik ve Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Daimi Kadrolarına İlk Defa İşçi
Olarak Atanacaklar Hakkında Sınav Yönetmeliği hükümlerine tabidir.
BİRLİK MÜDÜRÜNÜN
GÖREV VE YETKİLERİ:
MADDE 23:Birlik Müdürü
birliğe ait hizmetlerin başkan adına onun direktifi ve sorumluluğu altında
yürütülmesini sağlar.
Birlik Başkanı hangi işleri
Birlik Müdürüne devrettiğini bir yönerge ile belirler.
MALİ HÜKÜMLER:
BİRLİĞİN
GELİRLERİ:
MADDE 24:(Değişik:31.05.2007)
a)
Birlik üyelerinin, birliğin kuruluş ve
faaliyet giderlerine katılma payları,
b)
Birlik meclisince belirlenecek tarifelere
göre tahsil edilecek hizmet karşılığı ücretler,
c)
Diğer kamu kurum ve kuruluşlarından
aktarılacak ödenekler,
d)
Taşınır ve taşınmaz malların kira, satış ve
başka suretle değerlendirilmesinden elde edilecek gelirler,
e)
Kira ve faiz gelirleri,
f)
Bağışlar,
g)
Yasa ve yönetmeliklere göre birlik adına
tahsil edilecek çeşitli gelirler,
h)
Birlik karar organlarının aldıkları
kararlara aykırı hareket eden veya birlik mal varlığına zarar verenlerden
alınacak ceza gelirleri ve hasar karşılıkları,
i)
Birlik tarafından düzenlenecek gezi,
gösteri, dinleti, şenlik, kurs, seminer, panel, yayınlanacak yayın organının
satışı ve reklâm gelirleri, kitap, dergi, bülten ve birlikçe bastırılacak
basılı evrak satışından elde edilecek gelirler,
j)
Birlikçe yaptırılacak İzmir Kuş Cenneti’ni
veya Birliği tanıtıcı her türlü materyal satışından elde edilecek gelirler.
BİRLİĞİN GİDERLERİ:
MADDE 25:
a)
Birlik hizmetlerinin yürütülmesi için
yapılacak giderler,
b)
Birliğin personeline ve seçilmiş
organlarının üyelerine ödenen maaş, ücret, ödenek, huzur hakkı, yolluk, hizmete
ilişkin eğitim harcamaları ile diğer giderler,
c)
Hizmet karşılığı alınacak ücretler ve diğer
gelirlerin takip ve tahsili için yapılacak giderler,
d)
Birliğin hizmet binalarının, tesislerinin,
araç ve gereçlerinin temini, yapımı, bakımı ve onarımı için yapılan giderler,
e)
Faiz, borçlanmaya ilişkin diğer ücretler ile
sigorta giderleri,
f)
Dava takip ve icra giderleri,
g)
Avukatlık, danışmanlık ve denetim ücretleri,
h)
Kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla yapılan
ortak hizmetler ve diğer proje giderleri,
i)
Temsil, tören ve ağırlama giderleri,
j)
Çeşitli giderler.
ÜYELERİN BİRLİĞİN (KURULUŞ) FAALİYET
GİDERLERİNE KATILIM PAYLARI:
MADDE 26:(Değişik:24.07.2006, 31.05.2007,
30.01.2009, 03.03.2009,26.10.2017, 06.06.2024)
Birliğe üye mahalli
İdarelerden; İzmir Büyükşehir Belediyesi; 950.000,00 TL., Karşıyaka Belediyesi;
200.000,00 TL., Çiğli Belediyesi 200.000,00 TL., Menemen Belediyesi; 200.000,00
TL., Foça Belediyesi 100.000,00 TL. katılım payını her yıl birliğe öderler. Bu
katılım payları her yıl Ocak ayında önceki yılın Yıllık Enflasyon Oranında
güncellenir ve katılım payları en geç Şubat ayı sonuna kadar birliğe ödenir.
BİRLİK BÜTÇESİ, KESİNLEŞMESİ VE YÜRÜRLÜĞE
GİRMESİ:
MADDE 27: (Değişik: 31.01.2013)
Birlik
bütçesi, her yıl ocak ayı başından aralık ayı sonuna kadar bir yıla ait gelir
gider tahminlerini gösteren ve birlik gelirlerinin toplanmasına ve
hizmetlerinin yapılmasına izin veren meclis kararına dayanan biri gider bütçesi
diğeri gelir bütçesi olmak üzere iki kısımdan oluşur.
Bütçe
kararnamesinde gelir gider toplamları; birlik encümenine verilen yetkiler,
birlik üyesi mahalli idarelerden alınacak katılma paylarının taksit süreleri,
tahsil tarihleri, birliğin göreceği hizmetler karşılığında alınacak ücretlere
ait tarifeler ile diğer hususlar maddeler halinde açıklanır.
Birlik
meclisi, birlik bütçesinin ekim ayı olağan toplantısında görüşerek bütçe
kararnamesini maddeler halinde, gelir ve gider bütçesini ise bölümler halinde
inceler gerekiyorsa değiştirerek kabul eder.
Birlik
bütçesi, birlik meclisinin diğer kararları gibi tüzüğün 14 üncü maddesindeki
usullere göre kesinleşir ve yürürlüğe girer.
İTA AMİRİ:
MADDE 28:Birlik başkanı, birlik
bütçesinin ita amiridir. Birlik başkanı yazılı olarak ve kapsamını belirtmek
şartıyla bu yetkisini birlik müdürüne devredebilir.
BİRLİĞİN ALIM, SATIM İHALE VE HESAP İŞLERİ:
MADDE 29:(Değişik:31.05.2007) Birlik,
2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 Sayılı
Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ve 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol
Kanununa tabidir.
MALİ İŞLER BİRİM AMİRİNİN GÖREV VE YETKİLERİ:
MADDE 30:
a)
Birliğin bütçesini birlik müdürü ile birlikte
hazırlamak,
b)
Birliğin gelir – gider bütçeleri ile ilgili defter
kayıtlarını tutmak ve hesap işlerini yapmak,
c)
Birlik bütçesine konulan gelirleri tahsil etmek veya
ettirmek,
d)
Mutemetlere verilen avans ve adlarına açılan kredilerle
ilgili gider belgelerini incelemek ve mahsup etmek, mahsup dışı avans ve kredi
varsa araştırmak ve mahsubunu bağlamak,
e)
Bütçe kesin hesaplarını hazırlamak ve yetkili
kurulların onayına sunmak,
f)
Kanun ve diğer mevzuatla belediye saymanlarına verilen
diğer görevleri yapmak,
Birlik
saymanları, belediye saymanlarına diğer mevzuatla verilen yükümlülüklerle
sorumludur.
BİRLİĞİN TUTACAĞI DEFTER VE KAYITLAR:
MADDE 31:(Değişik:31.05.2007) Birlik,
Meclis ve Encümen Karar Defteri, Gelen – Giden Evrak Kayıt Defteri, Üye Kayıt Defteri,
Gelir-Gider Defteri, Demirbaş Eşya Kayıt Defteri ile Mahalli İdareler Bütçe ve
Muhasebe Yönetmeliği’nde belirtilen defterleri tutmak zorundadır.
Birliğin
gelirleri, bir alındı ile tahsil edilir ve bankada muhafaza edilir.
Birliğin
giderleri, Devlet Harcama Yönetmeliği’nde belirtilen evraklar ile yapılır.
BİRLİK ÜYELERİNİN
SORUMLULUĞU:
MADDE 32:Birlik adına
yapılan her türlü sözleşme ve taahhütlerde birlik tüzel kişiliği sorumludur.
Birliğin
malvarlığı ile sınırlı olan bu sorumluluk hiçbir şekilde üye mahalli tüzel
kişiliğini bağlamaz.
BİRLİĞE KATILMA:
MADDE 33:Birliğin kuruluşundan sonra
birliğe katılmak isteyen mahalli idare birimleri, meclislerince alınacak
katılma kararlarının birlik meclisine kabulü ile üye olurlar.
BİRLİKTEN AYRILMA
VE ÜYELİKTEN ÇIKARILMA:
MADDE 34:Üye mahalli
idareler kendi meclis kararları ile birlikten ayrılırlar.
Üye mahalli
idare birimlerinden herhangi biri bu tüzük ile tespit ve tayin edilen
yükümlülüklerini yerine getirmediği takdirde, birlik meclisinin kararı ile birlikten
çıkarılır. Bu takdirde ayrılan üyenin birlikteki hak ve alacakları ayrılış
tarihinden itibaren iki yıl süreyle bloke edilir ve birlik meclisi kararına
göre işlem yapılır.
BİRLİĞİN
TASFİYESİ:
MADDE 35: Birlik meclisi,
üye tam sayısının üçte iki çoğunluğunun alacağı kararla birlik feshedilebilir.
Birliğin
tasfiyesini, mülki idare amirince belirlenen üç kamu görevlisi yürütür. Tasfiye
işlemleri en geç bir (1) yıl içinde sonuçlandırılır. Birliğin malvarlığı,
birlik meclisince alınacak kararlar doğrultusunda ve üye birimlerinin
malvarlıklarına katılma oranlarına göre, katılma oranları belli değil ise
mahalli idareler birimlerinin nüfusları oranında dağıtır.
TÜZÜK
DEĞİŞİKLİĞİ:
MADDE 36:Birlik tüzüğünde yapılacak değişiklik birlik meclisinin,
üye tam sayısının üçte iki çoğunluğu ile alacağı karar ve vali onayı ile
kesinleşir.
YÜRÜTME:
MADDE 37:Bu tüzük hükümleri Birlik
Başkanı tarafından yürütülür.
TAMAMLAYICI
HÜKÜMLER :
MADDE 38:Bu tüzükte düzenlenmeyen
konularda sırasıyla 5355 Sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanunu, Belediye
Kanunu hükümleri uygulanır.
BİRLİK MECLİSİNİN
İLK TOPLANTISI:
GEÇİCİ MADDE 1:Tüzüğün yürürlüğe
girmesinden itibaren Vali tarafından yeni meclis en geç iki (2) ay içinde
toplantıya çağrılır, birlik meclisi, meclis başkanı ve encümen üyelerinin
seçimini yapar. Önceki başkan ve encümen üyelerinin görevi yeni başkan ve
encümen üyeleri seçilinceye kadar devam eder.